54. Teden slovenske drame

Selektorica 54. Tedna slovenske drame

Alja Predan, selektorica 54. Tedna slovenske drame <em>Foto: Damjan Švarc</em>
Alja Predan, selektorica 54. Tedna slovenske drame Foto: Damjan Švarc

Alja Predan, dramaturginja, prevajalka, urednica in teatrologinja, je bila med drugim umetniška vodja PDG v Novi Gorici, dramaturginja v MGL in SLG Celje, vodja gledališko-plesnega programa v Cankarjevem domu, od 2009 do 2017 pa je vodila Festival Borštnikovo srečanje. Bila je urednica Knjižnice MGL (izdala je trideset knjig s področja teorije in zgodovine drame in gledališča) ter ustanoviteljica in urednica zbirke Sodobna evropska drama.

Kot dramaturginja je sodelovala pri več kot petdesetih uprizoritvah v vseh slovenskih gledališčih in tudi v tujini. Prevedla je okrog šestdeset dram iz sodobne britanske, ameriške, srbske, hrvaške in poljske dramatike. Bila je članica oziroma predsednica številnih žirij na domačih in mednarodnih gledaliških festivalih, tudi na festivalu Nova drama v Bratislavi, Sterijevem pozorju v Novem Sadu, Bitefu v Beogradu, Marulićevih dnevih v Splitu, festivalu Božanska komedija v Krakovu in BE Festivalu v Birminghamu. Bila je tudi selektorica festivala Teden slovenske drame v Kranju, kuratorka slovenskega fokusa na 7. festivalu sodobne drame v Budimpešti in slovenskega fokusa na 6. festivalu sodobne drame v Bratislavi.

Za svoje delo je prejela več nagrad, med drugimi Grün-Filipičevo priznanje, veliki bršljanov venec, Glazerjevo listino ter nagrado Vladimirja Kralja za življenjsko delo.

Strokovni žiriji 54. Tedna slovenske drame

Dr. Rok Andres <em>Foto: Peter Uhan</em>
Dr. Rok Andres Foto: Peter Uhan
Jakob Ribič <em>Foto: Osebni arhiv</em>
Jakob Ribič Foto: Osebni arhiv
Miriam Kičiňová <em>Foto: Osebni arhiv</em>
Miriam Kičiňová Foto: Osebni arhiv
Pia Brezavšček <em>Foto: Osebni arhiv</em>
Pia Brezavšček Foto: Osebni arhiv
Mirna Rustemović <em>Foto: Osebni arhiv</em>
Mirna Rustemović Foto: Osebni arhiv
Aleš Jan <em>Foto: Osebni arhiv</em>
Aleš Jan Foto: Osebni arhiv

Žirija za nagrado Slavka Gruma in nagrado za mladega dramatika:

 

Dr. Rok Andres je diplomiral na oddelku za dramaturgijo AGRFT, nato je bil kot asistent, mladi raziskovalec zaposlen na Univerzi v Novi Gorici, kjer je zagovarjal doktorsko disertacijo. Dramaturško delo obsega ustvarjanje uprizoritev v slovenskih gledaliških hišah (SNG Drama Ljubljana, PG Kranj, SNG Maribor, SNG Nova Gorica idr.) in sooblikovanje različnih festivalov tudi kot član žirij. Njegova bibliografija šteje več kot 80 enot in obsega znanstvena in strokovna besedila ter uredniško delo. Osrednji del svojih raziskav posveča dramatiki in recepciji tuje dramatike v slovenskem gledališkem sistemu. V letih 2020–2021 je bil selektor Tedna slovenske drame, bil je prvi odgovorni urednik portala Kritika (SLOGI). Je umetniški vodja Šentjakobskega gledališča Ljubljana in trenutno zaposlen kot dramaturg v SNG Drama Ljubljana.

Jakob Ribič je zaposlen kot mladi raziskovalec na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo (UL AGRFT). Od leta 2015 do 2019 je bil član uredniškega odbora akademijske revije Adept, od leta 2018 do 2022 pa je skupaj z Varjo Hrvatin in Mašo Radi Buh ustvarjal tudi radijsko oddajo Teritorij teatra (na Radio Študent). Od leta 2022 je sourednik portala Neodvisni. Članke objavlja v strokovnih in znanstvenih revijah (Problemi, The Brecht Yearbook, Amfiteater, Maska,...), gledaliških listih in zbornikih (Drama, tekst, pisava 2, Govor in prostor). Bil je član žirij in selektor na različnih festivalih in natečajih (Odprto polje kulture, Transgeneracije, Rdeča nit, International One-Minute Play Contest). Je prejemnik akademijske Prešernove nagrade za diplomsko in magistrsko delo.

Miriam Kičiňová je umetniška vodja Slovaškega narodnega gledališča Drama v Bratislavi od januarja2021, kjer je kot lektorica in dramaturginja zaposlena od leta 2011. Študirala je gledališko dramaturgijo in teorijo gledališča na bratislavski Akademiji scenskih umetnosti, kjer je leta 2019 tudi doktorirala. V okviru programa izmenjav Erasmus je leta 2008 študirala na AGRFT v Ljubljani. Delala je kot kritičarka za številne časopise, sodelovala je z večino slovaških gledališč, v katerih je kot dramaturginja ustvarila več kot 40 uprizoritev. Kot zunanja sodelavka na bratislavski akademiji predava analizo dramskega besedila.

Žirija za Šeligovo nagrado, nagrado Tedna slovenske drame za najboljšo igralko, nagrado Tedna slovenske drame za najboljšega igralca ter posebno nagrado Tedna slovenske drame po izboru žirije:

 

Pia Brezavšček je urednica časopisa za sodobne scenske umetnosti Maska. Deluje kot kulturna delavka v več vlogah – kot urednica, publicistka, kritičarka, moderatorka, teatrologinja in dramaturginja. Je filozofinja in umetnostna zgodovinarka, doktorska kandidatka na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Soustanovila je spletni portal Neodvisni, specializiran za kritiko neodvisne scenske produkcije, katerega urednica je bila do leta 2022. Od leta 2017-2020 je bila predsednica Društva za sodobni ples Slovenije. Predava predmet Ples, politika, sociologija na Akademiji za ples na Alma Mater Europaea. Kot dramaturginja je sodelovala pri projektih Bare Kolenc, Magdalene Reiter, pogosto sodeluje s Saško Rakef.

Mirna Rustemović je diplomirala iz dramaturgije na Akademiji za dramske umetnosti v Zagrebu na Hrvaškem. Občasno piše dramska besedila, kot dramaturginja je delovala v Zagrebškem gledališču mladih, HNK Zagreb, Mestnem gledališču Sisak, Mestnem gledališču Trešnja, Hrvaškem narodnem gledališču Varaždin, Zagrebškem plesnem centru, Teatru & td, Mini teatru in na festivalu Dubrovačke ljetne igre. Zaposlena je kot hišna dramaturginja v Hrvaškem narodnem gledališču v Zagrebu.

Aleš Jan je gledališki in radijski režiser ter zaslužni profesor Univerze v Ljubljani. Bil je profesor na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo ter na Akademiji za glasbo. Od leta 1965 deluje kot režiser v Sloveniji in tujini. Njegov režijski opus obsega več kot 600 radijskih iger vseh zvrsti, 60 režij na nosilcih zvoka ter več kot 50 gledaliških in opernih režij. Poleg umetniškega in pedagoškega dela je predaval na strokovnih srečanjih doma in v tujini ter objavljal članke v domačih in tujih strokovnih revijah. Bil je koordinator Evropske radiodifuzne zveze (angl. European Broadcasting Union – EBU) za radijsko igro ter član oz. predsednik mednarodnih žirij in teles. Na mednarodnih radijskih in gledaliških festivalih je za svoje režije prejel več kot 35 nagrad, med njimi PRIX RAI v Italiji, PRIX OIRT v Varšavi, nagrado Zveze umetnikov Poljske, nagrado za gledališko režijo v BiH, Borštnikovo diplomo, IRIB v Iranu in Mediamixx v Bolgariji. Je nosilec Borštnikove zlate značke. Za režijsko delo na radijskem področju je prejel tudi najvišja slovenska kulturna priznanja: nagrado Prešernovega sklada, Župančičevo nagrado mesta Ljubljana in nagrado Polde Bibič za življenjsko delo Združenja dramskih umetnikov Slovenije.


Iskalnik